woensdag 7 oktober 2009

Ons oerwoud ;-)


Het wordt kouder en dus moeten de planten weer binnen. Zag er wat tegenop. Ondertussen staan hier sinds vanavond in huis 5 giga-planten. Het lijkt wel een mini-oerwoud. Leuk om te zien, maar minder leuk tijdens het poetsen.

Vroeger waren planten en de tuin mijn terrein, sinds de kindjes kan het me gestolen wordt en doet het ventje die zaken. Grappig was dan ook het telefoontje vanmiddag toen bleek dat hij in Aveve aan het 'shoppen' was voor de planten. Ik moest eventjes de potten bekijken qua afmeting.
Wat wel leuk is: elke plant heeft een verhaal.
Zo is er de ficus: die kreeg ik voor valentijn toen we gingen samenwonen, zo'n 7 jaar geleden.
Daarna kwam de kleine yucca die nu al groot geworden is. Kwam er toen we ons huis kochten, ondertussen 6 jaar geleden.
Na de yucca kwam de strelizia. Kregen we cadeau als zaadje in een plastiek bekertje. Kwam van onze goede vriend Dieter die meer in het buitenland zit dan in eigen land. Hij bracht het mee van Tenerife.
Toen werd ik zwanger van onze 1e zoon en had ik zin in tuinshoppen. Ik herinner me nog hoe ik de bovenste bloempot wou, want daar vroegen ze maar € 5 voor. Ik klom met dikke buik op mijn winkelkar om deze uit het rek te vissen. Halsbrekende toeren! Daarin moesten van die lekker lelijke vrouwentongen komen.
In het voorjaar kwam dan de laatste (en hoop dat het de laatste blijft!!) er bij: een palm uit Delhaize. Als ik alleen ga boodschappen doen, dan ben ik steeds goedkoper af. Wil de man mee, dan moet het naar delhaize zijn (ai, de portemonnee dus) en alles wat zijn oogjes doen blinken vliegt dan ook in de kar, zo ook de palm.

1 opmerking:

  1. Ik had voordat de kinderen waren ook veel planten in huis. Mooi en gezellig. En vreemd genoeg staan er nu nog maar 2 planten in de woonkamer. Ik denk dat het komt door al dat kinderspul wat zijn intrede hier doet, geen plaats meer!

    BeantwoordenVerwijderen